Dagar med Lovisa

Alla inlägg under januari 2014

Av Lovisa Camomille - 31 januari 2014 19:29

 

Camomille var jätte fi dag vi gjorde enkla byten och nästa ett riktigt men det var typ 2 trav steg i mellan men men är nöjd ändå😊 jag tvättade benskydden jätte noga så nu är dom fina👍 imorgon så ska jag putsa tränset också och om jag hinner så ska jag fetta hoppsadeln också👌. Nu ska jag spela lite Mr. Crab🐙 och göra matteläxan😉 puss puss 😘😘 //Lovisa och Camomille🍀

Av Lovisa Camomille - 30 januari 2014 20:52

heej finisar  idag efter skolan och efter att jag och Malin och Nelly hade fikat så som vanligt så stessade jag till träningen. så jag ramlade pladask ner på perongen och slog i svankotan regält (klantigt) så efter att jag hade grinat ett tag så pillade jag upp mobilen och rinde till mamma och sa att hon skulle komma och hemta mig och skussa mig till träningen. Men som tur var så blev det mycket bättre efter ett tag så jag kunde spela på som vanligt. Nu har jag Gjort engelska läxan jätte nogrant (det tog typ en timme) eftersom att jag förmogligen/kanske ska börja i en engelsk skola. Men nu så ska jag fixa lite grejer i mitt rum och sen så ska jag läsa Nikkis :D

imorgon så ska det vara jätte kallt i stallet typ 7 minus  men jag får väl sätta på mig mycket kläder  

//Lovisa & Camomille  

 

Av Lovisa Camomille - 29 januari 2014 20:35

heej alla sötnosar,   nu tänkte jag visa lite grejor från hööks sommar/vår saker som jag tycker värkar bra.


 

JH rosa tröja

 

CRW röda helskodda ridbyxor

 

CRW vinröda strumpor

 

JH bruna läderstövlar


Det var lite grejer till ryttare som jag tycker värkar bra  


och nu HÄST

 

turkosa benskydd CRW

 

rosa glittrit panband

 

rosa dressyr schabrak

 

discogrimma mörk rosa


Det var lite bra grejer för häst.

   

mina favoriter av dom här sakerna var JH stövlarna och Discogrimman  

// Lovisa & Camomille  

Av Lovisa Camomille - 29 januari 2014 09:42

   

Vicis/lollo kakor🍪 puss puss // lovisa & Camomille 💕

Av Lovisa Camomille - 28 januari 2014 20:30

heej sötnosar   , idag har jag varit på nån typ skol information med malin elfrida och sofia. jag tycker att blommensbergs var sådär rålis var bättre. Jag tror att det gick bra på provet idag men man vet aldrig det var några svåra tal och svenskan var riktigt kul. jag och Victoria bakade ett par lollo/Vicis kex med Choklad fylning (bild kommer imorgon) som vi ska ta med till enskede imorgon för hon trilla av förra veckan. imorgon ska jag göra ett inlägg med grejer som jag vill köpa till mig och Camomille.   

P.S det var iallafall inte så här Lollo/Vicis kexen såg ut  D.S

// Camomille och Lovisa  

Av Lovisa Camomille - 27 januari 2014 21:47

heej, idag har jag ridit phantom men nu ska ja köra Camomille tärminen ut. Men iallafall så gick det ganska dåligt ibörjan men mot slutet vart jag nöjd. först hoppade vi en tvåstuds och sen hoppade vi en tvåkombination med räcke och oxer. Imorgon så ska jag först baka med Victoria och sen gå på nån skolinformation med Elfrida och Malin.  Plus att imorgon så är de matte prov  

Jag ska också göra lite läxor och typ kolla på hööks hemsida efter lite nya och fräscha vår grejer till Camomille, fick och så hööks katalog så den ska jag också läsa.  

// Lovisa, Camomille och Phantomis    

 

Av Lovisa Camomille - 26 januari 2014 21:07

heej, idag har jag varit på brunch hos morfar och mormor och så har jag varit på enskede med Victoria. Om Camomille är en ponny så kan vi ju tävla, och om mamma skaffar ett körkort för att dra häst transport. Men om jag skulle kunna tävla så skulle jag nog tävla lite derssyr (LA LB?) och lite hoppning (LB tror jag då) så nu hoppas jag att Camomille kan få vara en ponny. imorgon ska jag faktiskt rida sven och inte Camomille bara för att.  imorgon skriver jag om hoppträningen och på tisdag om mina tankar kring Blommensberg och Rålis.  på onsdag skriver jag om saker jag skulle vilja ha typ. Nu ska jag kolla på ponnyakuten.

//Lovisa och Camomille   

 

Av Lovisa Camomille - 25 januari 2014 21:37

heej, idag var Camomille jätte fin och jag bytte till ett nytt schabrak som är mörkblått med en vit kant. Men iallafall så kanske vi kan få ett ponnylicens på Camomille för när Anika skulle mäta Casey så mätte hon Camomille också och Casey var 151 cm meter i mankhöjd och Camomille var 152 cm så om man tar av broddarna och skorna och slipar ner hovarna lite på dom så kan både jag och Cassandra tävla ponny klasser (äntligen, jippey)   så kanske så kan jag få en maxad D-ponny. 

// super glada Camomille och Lovisa  

 

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards