Dagar med Lovisa

Alla inlägg under april 2014

Av Lovisa Camomille - 27 april 2014 20:30

heyy, idag har jag gjort mycket saker. Men det bästa var när vi åkte yill Camomille. Igår gick det iget bra så det var skönt att rida idag. Och så hade de kommit fyra nya privat hästar, det var en familj som hade 3 av dem och petra och pias nya var den 4:e, den nya familjen s dotter som var ca fem år fällde dagens gulligaste kommentar om sin lilla ponny "din ponny har väll inte ett lika fint hjärta på rumpan som min ponny" det var så gullit så att jag typ dog. men sen gick jag och pappa en skogs tur med Camomille till ute ridbanan (det är en hage som man får rida i) och travade och så galoperade vi över ängen och Camomillwe busbockade lite men det var bara skönt att låta huvudet var högt och galoppera snabbt utan att någon kommenterade. Camomille älskade de<333. Sen jobbade jag av henne i form sen skrittade jag och pappa tillbaka. Det var så mysigt  . Imorgon så ska jag ut på äventyr mitt i stan och försöka hitta till mammas jobb ni få se hur det går imorgon.  


//Lovisa & Camomille

   


Av Lovisa Camomille - 25 april 2014 22:19

heyy, idag har jag ridit för första gången på 20 dagar, det var kul att komma igång efter Mauritius =) Camomille var väldigt stel i börja men sen så blev hon mjukare och i slutet vart det bra och jag var nöjd. Vi gjorde inga svåra övningar idag, vi försökte bara mjuka uppa alla leder på Camomille. Jag träffade iallafall Camomille den dagen vi kom hem, i tisdags kom vi ju hem och efter typ några timmar hemma så åkte vi till Camomille och pysslade och gick på en promenad i kvälls solen. I onsdags så var jag på enskede med nelly och victoria och igår gick tennis träningen bra=) känns som om jag drog hela min vecka hä men men...... undrar hur jag har hunnit med allt....


 Puss o Kram <3333

// Lovisa & Camomille


   


Av Lovisa Camomille - 8 april 2014 19:30

heej, jag skrev inte igår och är ledsen över de, så idag skriver jag om  igår och idag  . Nu har jag äntligen fattat hur jag ska göra för att Camomille inte ska springa iväg och bli super het så att jag inte kan hålla henne lösningen är att fatta galoppen tidigare än vad Camomille har tänkt sig och att driva lite, nu tänker ni säkert hon sjutton ska hon få mer stopp på en häst genom att driva den framåt, men om jag fattar galoppen tidigare så behöver hon inte bli över spänd. Så igår gick det jätte bra vi kom igenom en bana med 8 hinder på 60-70 cm och det gick över förväntan med tanke på att jag inte har hoppat henne på ett tag  . Imorgon blir det de sista inlägget på 12 dagar för då ska jag till mauritsius,   men sen fortsätter vi som vanligt Camomille kanske hör av sig till er vem vet  



// Lovisa och Camomille  

 

har ni sätt någon större pannlugg?  

 

Jag och Tessan bjuder på en selfie  #shettis#selfie#jag#och#tessan#bjuder

Av Lovisa Camomille - 6 april 2014 21:30

heej sötnosar, idag har jag haft en mysig dag först åt jag en god frukost och läste mulle. Sen sorterade och städade jag i mitt rum sen, så nu är snyggt och i ordning. Efter de så åkte jag och Mormor i till stan och kollade lite i affärer och vi köpte ett par oranga skor, sommar blus, shorts, linnen,och fina strumpisar  . Mamma var på någon typ make up sak på NK och fick lite grejer av NK och av dom grejorna fick jag en liten väska med lite smink saker i det var typ en mascara en eyeliner, rose, ögonskugga,puder och borttagningsmedel. Imorgon ska jag hoppa min prinsessa och idag red Jenny henne för vi han inte ut idag och Camomille behövde röra på sig för att inte bli en stel pinne  


// Lovisa & Camomille  

 

Av Lovisa Camomille - 5 april 2014 22:29

 

Heej, idag red jag ut med Camomille och tränade lite skänkelvikning längs med vägen sen gick vi in i ridhuset i fem minuter och tog en galopp i varje varv och lite trav och Wow vad Camomille var duktig😘 liksom världens bästa ponny gånger 3😘❤. Sen så kom de en ny ponny som heter Tessan och de var en av de sötaste shettis ponnyerna jag sett och ägaren sa att jag fick rida på den någon annan dag😍. Sen gick vi upp till mormor och morfar och sen promenerade jag till saras tjej middag!!



// Lovisa & Camomille ❤

Av Lovisa Camomille - 4 april 2014 21:45

Heej alla finisar, idag har jag och Camomille haft de lite kämpigt men det slutade iallafall med en mysig kväll tillsammans. Först borstade jag henne ren och fixade flätan isvansen ich rosetten i manen sen när mamma skulle ta tempen på henne så blev hon väldig "miss jag har mitt privatliv" så nu måste vi träna vaje dag på att ta tempen på henne (inte så värst kul). Men när vi väl kom igåg med ridningen så var allt bra, först skritade jag ut henne och sen gick vi in och Jenny kom och hade lektion det gick bra men hon vart stark så Jenny fick hoppa upp. När Jenny hoppade upp så började Camomille backa och Jenny gick ju på med skänkeln så de slutade med att Camomille gick i piaff (inte med mening). Sen var min lilla plutt så svettig så att hon fick ta ett bad så imorgon får jag en ren häst iallafall, det känns skönt  . nu ska jag bara läsa lite mulle och sen sova, så natti natti allihopa sov så gott för imorgon har vi en lång och spännande dag framför oss  



     




Av Lovisa Camomille - 3 april 2014 21:01

heej, jag vet vet inte varför varför jag mår så bra just nu och är så glaaad,  jag har liksom jätte ont i fötterna efter ett jobbigt tennstränspass men känner mig ändå super glad. Fast det gick så dåligt de kan gå på en träning så känns de bra de lixom ..... Feeling good..... de jobbigaste är inte varför jag är så glad!! kanske för alla fina kompisar eller för jag har varit med sånna som jag gillar... i dont know..... men menibland är man bara glad. Jag vet att dom som inte känner mig tänker sluta måla upp allt så perfect, men de är bara så att jag är världens gladaste människa men ibland mår jag också dåligt och vet inte riktigt varför det kommer lite då och då jag blir glad jag blir sur!! de är sån jag är men jag kan lova att jag är 95% av året glad och 5% på dåligt humör. Så om du vill hitta någon som för det mästa är på bra humör så har du hittat rätt  



// Lovisa

 

Av Lovisa Camomille - 2 april 2014 21:39

heey, idag tänkte jag skriva om min dröm om att folk inte ska låta en komma imellan jag kan säga att till såna som jag inte är så värst försjust i är jag bara snäll och inte så märkvärdig lixom den "snälla" men när jag tycker om folk så visar jag vad jag tycker så om jag är arg när jag är med mina bästa kompisar då visar jag de och om jag är världens spralligaste humör (vilket jag är typ hela tiden men men) så är jag sprallig. Idag blev en i min klass arg på mig för att jag pratade med en som enligt henne har sagt något dumt till henne så varför ska jag få komma imellan det fattar jag inte lite respekt här. För jag har ju faktiskt rätt att prata med vem jag vill och om det är någon som inte tycker de så kan man ju få tycka de men jag kommer ändå aldrig ändra på vem jag pratar med för att någon är sur på den och föresten kan man ju säga till den personen vad man tycker den har gjort för fel och sen bli vänner istället för att fortsätta bråka och låta andra drabbas. Det är en av mina drömmar och jag hoppas ni också tycker så för varför ska bli straffad för att man pratar med någon?  


// Lovisa  

 

Kraaaaaaamm från Piff/hasse/broder/lollo/Lovisa/många fler smeknamn  


Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards