Dagar med Lovisa

Alla inlägg under september 2014

Av Lovisa Camomille - 17 september 2014 20:18

hejhej alla fina  Idag har jag tänkt göra en Lovisa Tipsar  Och idag handlar den om att lära sig att gå ner i spagat (bli vig snabbt)och jag har några bra tips på hur man lär sig det snabbt och jag kan säga att det funkar, förra vinter var jag super stel och hade typ 40 cm mellan benen och marken   men sen tre månader senare var jag helt nere . allrigth... dags för de ultimata tipsen för att lära sig att gå ner i spagat.

 

1. värm upp: Det är viktigt med uppvärmning annar kan man sträcka sig dessutom kommer man längre ner om man värmt upp. Ex. på bra uppvärmning; gör 10 upphopp, spring så fort du kan på stället i 1 min, gör höga knän i 1 min.

nu är du förhoppningsvis lite varm  

 

2. stretcha: stretcha benmusklerna, gör vaje stretch övning i ca 30 sek.

 

3. dags att gå ner i spagat: Börja med att gå ner på de ben som är lättast sen så går du ner på de svåra benet sen tar du det lätta benet igen, du borde kommit lite längre gång nr 2 på det lätta benet.

 

4.kom ihåg att sitta kvar även fast det gör ont, jag lovar det hjälper  

Det var allt för idag   

 

// Lovisa  

   

 

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards