Dagar med Lovisa

Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

lite tips och inspo för at vakna upp glad, pigg och taggad för dagen!

Av Lovisa Camomille - 4 mars 2015 15:56

hey allesammans, idag var den dag som jag länge undrat när den ska komma igen men idag är den iallafalla här. Nämnligen LOVISAHARBESTÄMTSIGFÖRATTBÖRJABLOGGAIGEN DAGEN! Det är värt att fira tycker jag så vi kör en trummvirvell *drumdrumtedruuunt* (haha).

Med denna udda inlednng tänker jag nu också medela er att jag är på fruktansvärt bra humör (trots bihåleinflammation, feber och hosta, heh). Så idag tänker jag skriva värsta inspo inlägget.

So hang on!

 

Hur många mårnar vaknar man inte på året och tänker "Neeeeejj, kära lila väckarklocka jag vill inte gå upp, jag vill inte vara glad och pigg idag och jag vill inte vara moteverad att göra något idag, jag vill helt enkelt göra allt annat än att gå upp alltså ligga kvar i sängen.

 

Så nu är det dags för mina små (ganska stora faktiskt) tips för att vakna upp riktigt moteverad att göra saker. Med "saker" menar att gå till skolan, jobbet, göra läxor or what ever I think u understand... allrigth let's go!

 

1. #tävla mot dig själv. börja varje morgon med att ha en "tävling" mot dig själv som går ut på att gå upp och klä på sig så fort som möjligt när klockan ringer. Jag gör detta varje morgon och I promise det funkar!

 

2. #gå upp samma tid. Om du ställer klockan på samma tid varje morgon blir det enklare att gå upp, för då kommer kroppen in i en vanezon att gå upp just den tiden och då blir det helt enkel en mindre protest att vakna och gå upp!

 

3. #dra upp rullgardinerna. Börja med att dra upp rullgardinerna det första du gör på morgonen för då blir det ljust och då kommer hjärnan igång och förstår att det är dag.

 

4. #belöna dig själv. På morgonen bestämmer du dig för att vara pigg och aktiv hela dagen och om du sköter ditt uppdrag bra så får du en förbestämd belöning när du kommer hem. Belöningen kan vara vad som helst, ta bara något som du själv uppskattar.

 

5. #regler. That regler... men de är faktiskt bra... om du på morgonen redan bestäämt att du ska vara glad och sprallig gäller det att du håller dig till de oavsätt vad!

 

6. #föreldrarnasfavorit. Hur många gånger i ditt liv har du inte hört dina föreldrar säga till dig "gå och lägg dig i tid" ? många antar jag. Men det fin ns faktiskt en ganska bra poäng bakom den (även om det känns heeeeelt fel). Om man alltid går och lägger sin i samma och god tid kommer (tro det eller ej) man bli piggare nästa dag. Om du är piggae kommer du vara gladare och spralligare. Glad, pigg och sprallig vs. trött, gnällig och tjurig. Självfallet glad, pigg och spallig så klart:)

 

De var dagen inlägg, puss o kram // Lovisa

 

 

Bilden är en liten sommar TB.... tagen med min Canon G 16

 

 

 

 
 
Unia

Unia

4 mars 2015 17:02

Jag blev riktigt inspirerad nu haha! :)

http://unias.bloggplatsen.se

Lovisa Camomille

7 mars 2015 07:04

vad glad jag blir

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa Camomille - 23 mars 2015 07:58


hej allesammnas,  idag skall mitt inlägg handla om vad jag tycker att man skall göra med sin fritid. Detta blir dock olika för alla så jag tänkte skriva om vad jag gör med min fritid och hur jag delar upp den mellan sport, skola, vänner och kul. Så f...

Av Lovisa Camomille - 20 mars 2015 22:52


Hej allesammans, Idag skall jag skriva ett hästigt inlägg, så fortsätt läs om du är hästinterserad och om du inte är de kan du ändå fortsätta lästa det är lika bra! Som sagt skall dagens inlägg handla om hästar, att skaffa egen häst. Det är ju många ...

Av Lovisa Camomille - 19 mars 2015 09:15


Hejallesammans,   Idag skall mitt inlägg handla om smin, eftersom att så måga har delade åsikter om de och nu kommer ni få höra mina åsikter. Smink enligt mig är inte för att täcka något, inte för att se bättre ut och inte för göra något bättre. Smin...

Av Lovisa Camomille - 18 mars 2015 06:49


Hej allesammans,  idag skall mit inlägg vara en vecko planering, i den kommer det stå vad jag tänker göra de dagarna och vilka inlägg jag kommer skriva, så häng på!   1 Måndag: har redan varit   2 Tisdag: redan varit   3 onsdag: Idag skal...

Av Lovisa Camomille - 17 mars 2015 21:22


Hejhej allesammans,  Idag har jag verkligen inte haft tid att skriva nåt speciellt men ska jag iaf. uppdatera, jag skall skriva om något som alla har delade åsikter om, nämnligen skolan! fortsätt läääs!!!!   Det är så här att jag har pluggat hela...

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards