Dagar med Lovisa

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Lovisa Camomille - 11 januari 2015 20:36

Hejj alla fina   Idag tänkte jag skriva lite om mina tankar kring vinst och förlust.. Sååååå fortsätt lääässss.

 

Haha... jag vet i alla fall att jag inte är ensam om att vara en riktigt dålig och tjurig förlorare. Jag tror att de som är det sämsta förlorarna är de som vill vinna mest, det som inte nöjer sig med en andra plats, de som kan kasta saker i väggen för att de inte sprang lite snabbare eller för att den inte hoppade tillräckligt högt.

 

Sen blir jag också löjligt glad när jag vinner och kan gå och skryta om de i veckor... och det vet jag också att jag inte är ensam om...

men det är nog också de som vill vinna mestför då anstränger man sig något alldeles bara för att vinna.

 

Jag är en som som stänger ute allt när jag tävlar om saker och ting. Det blir som i en annan värld där det enda fokuset är att vinna, men det gäller att jag vill vinna det på riktig för annars kommer jag inte in i den där paralella världen som jag vill hamna i. Har ni också känt att ni liksom kommer in i en annan värld där det enda fokuset är att vinna?

 

Om har vart med om någon gång då ni bara velat vinna så har ni typ vart med om de  

 

Jag önskar att jag var en som som alltid var en bra förlorare en sån som liksom bara fokuserar på nästa moment och försöker lämna förlusten bakom sig och bara tänka på att inte göra samma misstag igen.

 

Det är litet mål för 2015, att vara en bättre förlorare som dessutom annalyserar sina förluster för att sedan leverera fler vinster.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag, det har jag i alla fall   

 

Tack för att ni lästeeee, puuuusssss

 

// Lovisa  

 

En massa selfies.....

 

 

 

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards