Dagar med Lovisa

Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Avundsjuka.. vem kom på det ens?

Av Lovisa Camomille - 8 januari 2015 09:00

HeyHey sötnosar  Idag tänkte jag skriva ett åsikts inlägg om avundsjuka.

Den som kom på avundjuka kom på en dålig ide. lol. Avensjuka är egentligen gnska naturligt eftersom vi männniskor alltid vill ha saker och vi kan aldrig vara nöjda med det vi har, haha nu säger jag inte att jag onte blir avundsjuk för det blir jag. T.ex förra veckan hade min kompis på sig ett par öronmuffar från UGGs och jag bah dog för de var så gullliga och kände att jag måste ha ett par exakt lika danna så nu idag en vecka senare har jag också öronmuffar från UGGs. Vi kör en lite lol på den ocks ni vet.  

 

Sen kan också avensjuka skapa dåliga band mellan olika persooner,T.ex. kan två vänner bli till ovänner bara för att de blir avundsjuka på varandra hela tiden.

 

Alla vill alltid vara bättre än allla andra, vill leva ett bättre liv än alla andra, vill alltid ha bättre och fler saker än alla andra, vill ha bättre betyg än alla andra, vill vara finare än alla andra.... som ni ser så kan man hålla på i flera timmmar och man kommer fortfarande fram till samma svar, vi vill vara bäst av alla vi vill liksom vara THR ONE AND ONLY hela tiden.

 

Och om det är någon av alla som känner igen sig idet här så är det jag, jag är ett typiskt exempel som alltid vill tävla och va bäst.

 

Men det är klar man vill ju inte vara sämst på någontig??

Nä, det vill man ju inte men det är ju alltid så att någon är bättre än någon annan

och så kommer det att förbli, det är lixom lite THATS LIFE feeling på den...

 

Men och andra sidan så kommer alltid du vara bäst på någontig så aa... vad ska man säga..

 

Detb flesta tycker nog som jag att det är jobbigt att folk är avundsjuka på en själv men kan lika lätt bli avundsjuka på andra.

 

Nu har ni blivit bombade av min tankar och åsikter, meeeen tackii för att ni läste, pussPusss

// Lovisa  

 

PS tyckte bilden var lite rolig till inlägget.

 

Det roliga är att varje gång jag ska tävla min ponny säger jag alltid,

- nu ska jag försöka att vinna eller jag siktar på vinst.

då säger alltid mamma,

- det viktiga är inte att vinna utan att ha kul.

Då svara jag alltid

- du har rätt, det viktiga är inte att vinna utan att alla andra förlorar  

 
 
cute-life

cute-life

9 januari 2015 16:43

Väldigt bra inlägg! Håller helt med :)
Du har en väldigt fin och inspirerande blogg. Ha en bra dag!

http://cute-life.bloggplatsen.se

Lovisa Camomille

10 januari 2015 10:53

åhh, vad gullig du är, vad glad jag blir

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa Camomille - 23 mars 2015 07:58


hej allesammnas,  idag skall mitt inlägg handla om vad jag tycker att man skall göra med sin fritid. Detta blir dock olika för alla så jag tänkte skriva om vad jag gör med min fritid och hur jag delar upp den mellan sport, skola, vänner och kul. Så f...

Av Lovisa Camomille - 20 mars 2015 22:52


Hej allesammans, Idag skall jag skriva ett hästigt inlägg, så fortsätt läs om du är hästinterserad och om du inte är de kan du ändå fortsätta lästa det är lika bra! Som sagt skall dagens inlägg handla om hästar, att skaffa egen häst. Det är ju många ...

Av Lovisa Camomille - 19 mars 2015 09:15


Hejallesammans,   Idag skall mitt inlägg handla om smin, eftersom att så måga har delade åsikter om de och nu kommer ni få höra mina åsikter. Smink enligt mig är inte för att täcka något, inte för att se bättre ut och inte för göra något bättre. Smin...

Av Lovisa Camomille - 18 mars 2015 06:49


Hej allesammans,  idag skall mit inlägg vara en vecko planering, i den kommer det stå vad jag tänker göra de dagarna och vilka inlägg jag kommer skriva, så häng på!   1 Måndag: har redan varit   2 Tisdag: redan varit   3 onsdag: Idag skal...

Av Lovisa Camomille - 17 mars 2015 21:22


Hejhej allesammans,  Idag har jag verkligen inte haft tid att skriva nåt speciellt men ska jag iaf. uppdatera, jag skall skriva om något som alla har delade åsikter om, nämnligen skolan! fortsätt läääs!!!!   Det är så här att jag har pluggat hela...

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards