Dagar med Lovisa

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Lovisa Camomille - 16 mars 2015 21:57

Hey mina vänner, Detta blir bara ett lite snabbt inlägg bara för uppdateringens skull, så vi kör!! Jag tänkte skriva om min dag, vilket är bland de tråkigaste man kan läsa men ännnnddåååå... Den kanske var lite spännande;) skall iaf. försöka skriva de i en spännande form =)

 

Ja det började som en helt vanlig måndag jag skrev ett inlägg på bloggen sedan fortsatte jag vidare mot skolan för att där landa med en mattebok och en penna i handen, sedan lite chill engelska med en vikarie. Fortsatte till en tråkig och vanlig lunch (fast idag var extra tråkig och vanlig). På lunchrasten (mitt favvo ämne) så gled jag o mina kompisar runt som vanligt... väldigt tråkigt, sedan svenska fast jag gick typ efter halva pga. nationella prov i engelska... Wow jag bara känner vilket driv jag har i de här inlägget... or not. Men i vilket fall rullade dagen på och SO lektionen gick ovanligt snabbt:D

 

Sedan efter en lång dag åkte jag välförkänt till stallet och gjorde det jag tycker bäst om nämnligen att vara med min ponny camomille och rida.

 

Och nu sitter jag här och skriver detta inlägg.... Detta är nog ett av mina tråkigaste inlägg på länge men jag hoppas att ni tyckte det var någolunda. All love to you guys  xoxo // Lovisa  

iphone bild, men den får duga;)

Av Lovisa Camomille - 16 mars 2015 07:20

hej alle sammans, idag tänkte jag skriva ett lite inspererande men också ett tips inlägg, två fluggor i samma smäll. Inlägget kommer att handla om löpning för det ör det jag tycker bäst om. när jag springer känner jag hur mina muskler jobbar, jag känner hur mina ben rör sig snabbt och jag känner hur jag för flyttr mig snabbt, mycket snabbt. I detta inlägg kommer det att finnas tre listor en vad jag gör och tänker innan löpning, under löpning och efter löpning. Så häng på!


lista nr 1. #innanlpning

1. jag betämmer alltid en sträcka som jag skall springa så att jag inte kan bryta.

2. jag tar fram vatten till efteråt.

3. jag värmer upp. (ca. 10-15 min)

4. jag betsämmer en tid jag skall försöka slå.


Lista nr. 2. #underlöpning

1. Mitt motto aldrig stanna, så jag försöker att aldrig stanna uder ett löparpass.

2. försöker hela tiden springa snabbare och kanske lite snabbare.

3. andas hela tiden.


Lista nr. 3. #efterlöpning

1. dricker och äter något.

2. jag strechar. (ca.20 min)

3. jag går en promenad för att lunga ner min puls.

4. jag utverderar passet och bestämmer vad jag skall göra bättre nästa gång och vad som redan är bra.


Nu hoppas jag att ni blev lite insperearade och att ni vill ge er ut och springa ni också. detta var morgonens inlägg kommer ett ikväll och kanske en uppdatering från skolan.   Xoxo // Lovisa  

Bilden är från lidingö loppet.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards