Dagar med Lovisa

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Lovisa Camomille - 19 mars 2015 09:15

Hejallesammans,   Idag skall mitt inlägg handla om smin, eftersom att så måga har delade åsikter om de och nu kommer ni få höra mina åsikter. Smink enligt mig är inte för att täcka något, inte för att se bättre ut och inte för göra något bättre. Smink för mig är att ändra på något som man inte känner sig bekväm med.

 

Jag tycker att man får sminka sig hur man vill och när man vill eftersom att jag tror att man bara ser till att man är bekväm. Sedan vill jag inte nu att ni skall tro att jag tycker de är bra att folk smikar sig och upphetsar sig över sitt utseende och känner sig tvungna att sminka sig, för så är dett verkligen inte. Det är nämnligen ingen som BEHÖVER sminka sig enligt mig alla är ju faktiskt bra som de är men om man känner sig mer bekväm med simk så tycker jag att det mer en okej att man har det.

 


Jag tror också att smink är ett slags grupp tryck, jag menar jag skulle aldrig sminka mig om inte mina kompisar gjorde de. De flesta som sminkar sig sminkar sig nog för att deras kompisar gör det.

 

För mig om jag ser någon sminkad tycker jag bara "kul, där har vi någon som anstängt sig för att vara fin på morgonen" och det är väl bra om man vill känna sig lite extra fin så kan man lägga på lite mascara eller något likanande.

 

Det är nog inte själva sminket som man tycker gör en lite extra fin, det är nog förendringen. Jag tror att man tycker det är svårt att tycka att man själv är fin men när man lägger på lite smink så ser man en förendring och då tycker man att man är fin, that easy!

 

Det är ju flera vuxna som är emot att barn sminkar sig men Hallå! De flesta som är emot de sminkar ju sig själva och de har nog glömt bort hur de var när dem var små och ville sminka sig.

 

Jag har helt enkelt inget emot smin och tycker att de bara ör bra! men alla får ha sina egna åsikter, take care and I see u next time   //Lovisa

 

Iphone 6 bild

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards