Dagar med Lovisa

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Lovisa Camomille - 11 mars 2015 06:42

Hej, allesammans  Detta inlägg kommer att handla om något som jag tycker många saknar. Kanske detta inte gäller just mig, eftersom att jag själv nästan alltid tycker att jag blir respekterad som jag vill. Men när jag ser andra behandlas respektlöst gör det ont, det gör på riktigt ont inom mig. Det var av den anlednigen jag valde att skriva detta inlägg.


Jag börjar i den aspekten jag tycker flest blir behandlade orespektfullt och det är ens åsikter, ens klädstil och ens utseende. (Ett exempel kommer nu inte mina åsikter). Om det är någon som har valt att perca sig i näsan och någon annan i till exempel skolan tycker att det inte alls var fint. Då kan man ju inte säga det rätt ut. För hur fan tänker man då? Den personen som har en percing i näsan måste ju tyckt det varit dö snyggt. Jag skulle ialla fall bli super ledsen om jag gjort något och så kom någon fram och sa att det var fult.

 

Dessutom om man vänder sig emot den person en som tyckte det var fult. Tänk om hon/han hade till exempel en tröja som hen tyckte var jätte fin och någon sa attden var ful då skulle hen förmodligen bli jätte ledsen. Men skulle hen tänka på att hen gjorde exakt samma sak för inte så länge sedan? nä troligen inte.

 

jag tror att vi människor (inte alla) tycker att våra åsikter är de enda rätta och det är därför vi säger orespektfulla saker till varandra. Så istället för att tala ut om sina åsikter tänkt efter först, tänkt om du skulle bli glad om någon sa det till dig. Istället för att göra personer ledsna och säg nedtryckande saker gör personer glada och säg uppmuntrande saker.

 

detta var morgonens inlägg, kommer nog ett ikväll också, All love to you guys  

//Lovisa

 

Bilden är tagen med min canon G 16

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till dagar med Lovisa💓🌸🍃

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Strawberry

lovisa camomille

 


Ovido - Quiz & Flashcards